Beszámoló Idegennyelvi szakmai napról

Idegennyelvi szakmai nap az EPSZTI-ben

2019. jaunár 31. (csütörtök)

 Idegen nyelvi szakmai napot szervezett Urbán Ágnes tantárgygondozó 2019. január 31-én Budapesten az EPSZTI modern digitális eszközökkel felszerelt könyvtártermében, amelyet Majorosné Lasányi Ágnes, az EPSZTI igazgatója nyitott meg. A továbbképzés szakmai vezetője Feketéné Kovács Zsuzsa győri angol-orosz-történelem-pedagógia szakos tanár, pedagógiai szakértő volt, aki gyakorló nyelvtanárként elkötelezett híve a pedagógiai szemléletváltásnak és módszertani megújulásnak. Ennek keretében került kapcsolatba az eTwininggel. 2017 óta a Közép-dunántúli Régió eTwinning nagyköveteként is tevékenykedik.

A szakmai nap két fő téma köré rendeződött, amelyek az eTwinning és a web 2.0-es alkalmazások bemutatása és alkalmazása voltak.

eTwinning

A továbbképzés első részében a résztvevő pedagógusok megismerkedhettek az eTwinning nyújtotta lehetőségekkel. Az eTwinning az Erasmus+ alprogramja, amely az európai iskolák együttműködését támogatja. A www.etwinning.net oldal olyan online felületet biztosít a résztvevő európai országokban működő iskolák munkatársai: tanárok, tanítók, óvónők, igazgatók, iskolai könyvtárosok számára ahol kommunikálhatnak és együttműködhetnek egymással, közös projekteket indíthatnak, továbbá megoszthatják egymással ismereteiket. A 28 nyelvre lefordított portálon a programban részt vevő országokból híreket olvashatnak, szakmai fejlődési lehetőségekről tájékozódnak, különböző online eseményeken vehetnek részt és szakmai csoportokhoz csatlakozhatnak.

Tegyük változatosabbá web 2.0-es alkalmazásokkal a nyelvórát

A digitális eszközöket az iskolában sok esetben az informatika órákhoz kapcsoljuk, pedig a többi tantárgynál, így a nyelvórákon is szerepet kellene kapniuk. A most iskolába járó Z és alfa generációk máshogy viszonyulnak a tanuláshoz, az iskolához és hozzánk tanárokhoz is. A digitalizáció olyan mértékben lett része az életünknek, hogy az oktatásban sem hagyhatjuk figyelmen kívül. Nekünk, tanároknak a felelősségünk, hogy a kihasználjuk a digitális eszközökben rejlő, oktatást támogató lehetőségeket és megtanítsuk diákjainkat az okos eszközök okos használatára.

A szakmai nap második részében olyan web 2.0-es alkalmazásokkal ismerkedtek meg a résztvevők, amelyekkel színesebbé tehetők a nyelvórák. A Mentimeter (www.mentimeter.com), a Linoit (http://linoit.com), a Superteachertools (https://www.superteachertools.us) olyan alkalmazások, amelyek számos lehetőséget kínálnak a tanár számára, hogy változatosabbá, élményszerűbbé tegyék az iskolai és az otthoni tanulás folyamatát és segítsék az idegen nyelvek sikeres elsajátítását.

Az ország különféle részeiből érkező nyelvtanárok már a továbbképzés alatt regisztráltak a tanult alkalmazásokra illetve többen bekapcsolódtak az online felületen szerveződő nemzetközi csoportok közös projektjeibe is.

Budapest, 2019. 02. 13.

Urbán Ágnes
tantárgygondozó

JSN Boot template designed by JoomlaShine.com