Evangélikus Nevelés 20 – Tolerancia
A nevelési és oktatási intézmények talán minden más szervezetnél érzékenyebbek a társas kapcsolatok minőségi változására, hiszen a közösségük akkor tud jól működni, ha benne különböző közösségek kerülnek összhangba: a világ és az egyház, a tudomány és a hit, vagy éppen a pedagógusok és a családok.
Amikor a keresztény óvodára és az iskolára mint közösségek közösségére tekintünk, akkor valljuk, hogy ezek Isten országának jelei a világban. Ez azt is jelenti, hogy olyan megtartó közösségeket jelentenek, ahol az egyének fölismerték, hogy egymás nélkül nem juthatnak előre sem a tudásuk, sem a személyiségük, sem pedig a lelkiségük fejlesztésében. Hiszen amint egy közösség lemond egy-egy tagjáról annak a nemzetisége, vallási meggyőződése, nemi irányultsága, a kimagasló vagy éppen a bicegő tehetsége miatt, akkor megszűnik közösségnek lenni, és érdekszervezetté válik.
Az Evangélikus Nevelés folyóirat a Reformáció és tolerancia tematikus esztendőhöz kapcsolódóan a tolerancia, vagyis a türelem kérdését járja körül az evangélikus pedagógia oldaláról.
Evangélikus Nevelés 20. Pedagógiai szakfolyóirat XII. évfolyam, 2013/1. szám
ISSN 2063-7128
76 oldal
590 Ft
Megrendelhető:
Evangélikus Pedagógiai Intézet
1085 Budapest, Üllői út 24.
Tartalom: