Evangélikus Pedagógiai Intézet

● Cím: 1085 Budapest, Üllői út 24. ● E-mail: epszti@lutheran.hu ● Telefon: +36 (1) 429-2036

facebook (1) Facebook:www.facebook.com/evangelikusneveles/   youtube Youtube: Evangélikus Nevelés   instagram (1) Instagram:evangelikusneveles

Online tanulási lehetőségek

 I. rész

 Forrás: moderniskola.hu

 

Jelen történések tükrében érdemes feltérképeznünk, milyen online tanítási/tanulási lehetőségek állnak rendelkezésünkre, ha szükség kerül rá. Milyen ingyenes platformok érhetők el, milyen digitális eszközök lehetnek hasznosak ilyenkor? Hogyan értékeljünk online? Bognár Amália (Mobility Győr) és Tóth Éva összefoglalója.

A nap beosztása otthon

Hogyan tudjuk megszervezni a napot, ha nem az iskolában vannak a diákok? Az online tartott órák több okból is hosszabbak, mint a valós életben: technológiai nehézségek, a tanári jelenlét és kontroll hiánya, a környezet zavarása stb. mind-mind befolyásolja az online oktatást, főleg ha nincs benne (sok) tapasztalatunk. Mérlegelnünk kell azt is, hogy mely esetekben célratörőbb a szinkron vagy aszinkron módszerek használata. 

 

ÉS AMIT SOSEM SZABAD ELFELEJTÜNK: EZEK CSAK ESZKÖZÖK, MELYEK A MÓDSZERTANI ÉS PEDAGÓGIAI HÁTTÉR NÉLKÜL NEM FOGJÁK A TANULÁSI FOLYAMATOT SZOLGÁLNI. 

–     Videókonferencia használata: egy rövid 10 perces videókonferencia megadhatja a nap alaphangját. Egyeztetni lehet a napi feladatokat, elérési útvonalakat, kódokat, amelyekkel el lehet érni egy-egy osztálytermet, feladatsort. Később a hét folyamán, fix időpontokban ‘találkozhat’ online az egész osztály, pl. heti kétszer 30 percet, ahol az adott téma feldolgozása történhet.

https://moderniskola.hu/wp-content/uploads/2020/03/vodeókonf-300x150.png 300w, https://moderniskola.hu/wp-content/uploads/2020/03/vodeókonf-640x320.png 640w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" style="box-sizing: border-box; border: 0px; display: block; max-width: 100%; height: auto; margin-bottom: 0px; width: 640px;">
https://www.theedublogger.com/files/2020/03/Compare-Zoom-Teams-Meet-1.png

–  Napi tennivalók listájának elkészítését is javasolhatjuk a diákoknak, ahol a kiadott feladatok sorrendjét ők maguk döntik el. Például: 30 perc olvasás, 30 perc írás stb. Természetesen ez életkortól függ, hiszen alsó tagozatos gyermekek esetében ez pedagógus által irányított kell, hogy legyen, de ESÉLYT KELL ADNI AZ EGYÉNI TANULÁSI ÚTVONAL KIALAKÍTÁSÁRA is. 

A tanulók által felmerülő problémákra és a pedagógus által megvalósítani kívánt pedagógiai lehetőségekre is figyelnünk kell az online tanítás-tanulás folyamatában. 

 ILYENEK LEHETNEK PÉLDÁUL: 

– Időbeosztás, kérések felmérése: pl. igény szerinti videókonferencia: a diákok jelezhetik, hogy kitől van szükségük több videós jelenlétre. Egy doodle hasznos eszköz lehet az időpont egyeztetésére. 

– otthoni órarend kialakítása differenciálás céljából: a szoros beosztás mellett délutánra adhatunk időt a gyerekeknek, hogy behozzák az esetleges lemaradásukat, vagy éppen plusz feladattal is készülhetünk a tehetséges tanulók számára, de akár egy ‘képernyőmentes’ napot is beiktathatunk. 

– feladatsorok elkészítésénél kialakíthatunk saját tanulási útvonalakat, törekedhetünk arra, hogy ezek a feladványok játékos formában ismertesse meg a diákokkal az adott témát.

– online is lehet együttműködéseket kialakítani, tehát  a tanulók tudnak párban vagy csoportban dolgozni. 

–   Segítsük megtervezni a napot! Biztassuk a diákokat, hogy ők maguk tervezzék meg a tevékenységeiket! Ötletek mellett akár egy ilyen sablont is kiadhatunk nekik. Az eredeti itt található és fájl-mentés másként-tel tudunk róla másolatot készíteni a saját meghajtónkra. 

 

A cikk folytatása a moderniskola.hu honlapján olvasható.

 

  • Alapértelmezett rendezés
  • Cím szerinti rendezés
  • Dátum szerinti rendezés

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com