Evangélikus Pedagógiai Intézet

● Cím: 1085 Budapest, Üllői út 24. ● E-mail: epszti@lutheran.hu ● Telefon: +36 (1) 429-2036

facebook (1) Facebook:www.facebook.com/evangelikusneveles/   youtube Youtube: Evangélikus Nevelés   instagram (1) Instagram:evangelikusneveles

Intézményvezetői konzultáció

Budapest, 2020.01.29.

A Nevelési és Oktatási Bizottság ülésrendjéhez igazítva került sor a Magyarországi Evangélikus Egyház nevelési és oktatás intézményei vezetőinek konzultációjára 2020. 01. 29-én.

A délelőtti program Varga Márta osztályvezető megnyitójával kezdődött, a várható program vázlatos ismertetése után, mintegy napirend előtt, Mesterházy Balázs köszöntésére, bemutatkozására került sor, aki január 1-től a kőszegi középiskola vezetője.

Az intézményvezetői konzultáció moderátora Sziráki György, az EPSZTI igazgatóhelyettese, pedagógiai szakértő volt, aki elsőként Libor Erikát kérte tájékoztatója megtartására.

A NOO kommunikációért felelős referense az egyházi ösztöndíjak és támogatások pályázataihoz kapcsolódó új információkat osztotta meg a csaknem teljes létszámban jelen lévő intézményvezetőkkel. A diákok számára elérhető Sztehlo és Schedius ösztöndíjak mellett online kérdőív segítségével a közeljövőben térképezi fel az evangélikus középiskolákba járó más felekezetű diákok számára elérhető, nem az evangélikus egyház által kiírásra kerülő tanulmányi és/vagy tehetséggondozó egyházi pályázatokat. Ezzel célunk annak felmérése – mondta Libor Erika – hogy a saját, Sztehlo Gábor tanulmányi pályázatunk mellett további támogatási lehetőségeket is tudjunk ajánlani diákjainknak.

Külön szólt a közoktatás-vezetői szakirányú továbbképzés támogatására rövidesen kiírásra kerülő pályázatról, amelyben egyaránt pályázhat országos vagy gyülekezeti fenntartású intézmény pedagógusa a képzési költség 80%-ára. A pályázatok feltöltési határideje 2020. március 31. lesz.

Ismertette, hogy Luther Kiadóval megvalósuló együttműködés keretében elkészültek és átadásra kerültek az 1%-os kampány szórólapjai. Ezen az egyházi 1% felajánlása mellett a civil (alapítványi) 1%-ról történő rendelkezéshez szükséges adatok is megtalálhatóak. Köszönjük, hogy jelentős postaköltséget tudunk megspórolni azzal, hogy az igazgatók vállalták a szórólapok elszállítását.

Végül Libor Erika ismertette a Kiadó egyszeri, színes, ingyenes újságjának a tervét, amelynek oktatás-neveléssel foglalkozó tartalma is lesz a MEE más osztályai és a kiadó információi mellett. A húsvét előtt az egész országban terítésre kerülő kiadvány előre tervezetten nem csak a saját intézményeinkben, de a közintézményekben, polgármesteri hivatalokban is elérhető lesz. A cél (az egyszázalékos kampányon, és a beiskolázási kedvcsináláson túl) olyan általános, ám színes információk adása, amelyek bemutatják egyházunk és intézményeinek életét és hitéletét, közvetlenül szólva mindenkihez, felekezettől függetlenül.


Ezt követően került sor az Andorka Eszter Alapítvány pályázati lehetőségeinek bemutatására.  Bencze Orsolya a tavalyi ciklusra érkezett pályázatok áttekintése után kérte a pályázaton részt vettek visszajelzéseit, ennek kapcsán hallhattunk a fogyatékossággal élő iskolatárs támogatását erősítő, folyamatos motivációt erősítő szarvasi programról és az idősekhez látogató budapesti diákokról is.

kep1

 kep2

 

Az új pályázati időszakra kissé módosult feltételek ismertetését követően egy óvodavezetői kérdésre adott válasszal pontosításra került, hogy a pályázatok 18 éves felső korhatára nem zárja ki, hogy akár már óvodai csoportok részvételével megvalósítandó programokkal is pályázzanak az intézmények, ill. lehet vegyes életkorú csoportokra szervezettekkel is jelentkezni. 

A következő tájékoztató az evangélikus digitális oktatási stratégia (e-DOS) megvalósításához kapcsolódott. A miskolci Kossuth Lajos Evangélikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Pedagógiai Szakgimnázium nevelőtestülete saját digitális fejlesztési tervük részeként kidolgozott digitális lépcsőjét mutatta be az intézményvezetőknek Bujdosó Erika, az EPSZTI pedagógiai szakértője. A digitális paradigmaváltást célzó, nagyarányú eszközbeszerzést, internet hálózatfejlesztést követően a nevelési és oktatási intézményekben jelenleg a személyes kompetenciák fejlesztése, a képzés, önképzés a legjelentősebb feladat, ehhez ad segítséget a részletes, jól kidolgozott kategóriákat és továbblépési lehetőséget tartalmazó lépcső. A készítők felajánlása révén ezt az evangélikus oktatási rendszerbe tartozó intézmények a saját digitális állapotfelmérésükhöz és fejlesztési terv kialakításához szabadon használhatják.

Ezt követően Vágásiné Gáspár Julianna, az EPSZTI igazgatóhelyettese, pedagógiai szakértő adott tájékoztatást a pedagógiai intézet szolgáltatói kosarában szereplő szolgáltatások és a szaktanácsadások igénylésének menetéről.

kep3

 

Részletes ismertetőjében külön kiemelte, hogy a tanév elején beküldött igényfelmérőben megjelölt szolgáltatásokat egyedileg, konkrétan kell igényelniük az intézményeknek. A szaktanácsadók nemcsak teljes nevelőtestületi, de munkaközösségi, munkacsoporti, vagy akár egyéni, csak egy-egy pedagógusra vonatkozó tanácsadásra, mentorációra is felkérhetőek.

Tájékoztatóját a középiskolák számára vásárolt kötet bemutatásával zárta, a Holokauszt és a keresztény világ című kötet 2-2példányát az EPSZTI ajándékozza az iskolai könyvtáraknak.

A konzultáció eső részének zárásaként Sziráki György az elhangzott tájékoztatókban foglaltak továbbgondolására, reflektív értékelésére kérte a jelenlévőket. A konzultációnak helyet adó templom egy-egy kijelölt területére csoportosultak az intézményvezetők aszerint, hogy az egyes tájékoztatók értékelésére a 4-4 lehetséges válasz közül, melyiket választották. A csoportok méretéből és összetételéből azonnal összevethették saját véleményüket vezetőtársaik nézetével.

kep4

 

 

A konzultáció szünetét követően Veizer Valéria, aszódi intézményvezető invitálta igazgatótársait a március 10-11-én megrendezésre kerülő regionális találkozóra. Közvetlen hangú kedvfokozóját követően Mesterházy Balázs hívta meg az intézményvezetőket élőszóban is február 14-ére Kőszegre, ahol „Lehet másképp!” címmel az egyéni tanulási utakat támogató pedagógiai gyakorlatokról rendeznek szimpóziumot a „Reformáció az oktatásban” konferenciasorozat nyitó alkalmaként.

A meghívások után került sor dr. Braun Pál, a NOO jogi referensének tájékoztatójára, aki a köznevelést érintő jogszabályi változásokat ismertette. Az ismertetéshez időről időre Sziráki György fűzött praktikus, az intézményi gyakorlati oldalt jól ismerő kiegészítéseket.

kep6

 

Az elhangzottak rögzítését a kiosztott jegyzetfüzetek is segítették, de természetesen az előadás diasorát is megkapják az intézményvezetők.

Ezután Szikra Benedek, a Deák téri Evangélikus Gimnázium volt diákja, az Evangélikus Hittudományi Egyetem teológushallgatója, a NOO-EPSZTI közös projektjeként induló Instagram oldal megbízott felelős szerkesztője mutatkozott be és szólt röviden az evangélikus nevelés értékeit, mindennapjait közvetlenül az ebben dolgozók és tanulók aktív tartalomalakításával bemutatni szándékozó kezdeményezésről. A márciustól jelentkező híradások a közösségi média népszerűségét és közismert sajátosságait felhasználva kívánja széles körben megmutatni, hogy jó evangélikus óvodásnak, iskolásnak, pedagógusnak lenni, de jó az evangélikus nevelési intézményekhez kapcsolódni szülőként, családtagként, volt diákként is.

Az online jelenlét egyre meghatározóbb intézményeinknél, ezért elengedhetetlen, hogy az adatkezelés és a kommunikáció megfeleljen a jogszabályoknak. Ennek érdekében a NOO-EPSZTI együttgondolkodást kezdeményezve várja az intézményi jó gyakorlatokat, ill. kérdéseket, problémafelvetéseket. Belső erőforrásaival, jogi és kommunikációs szakértői által, valamint külső szakembereket is bevonva egy olyan, általánosan is használható ajánlást kíván összeállítani, amellyel segíteni tudja az intézményeink online kommunikációját.

Az ebédet követően Gadóné Kézdy Edit, a Nevelési és Oktatási Bizottság elnöke és Varga Márta, a NOO osztályvezetője tájékoztatójára került sor, amelyen a délelőtti NOB-ülésen elhangzottakról kaptak áttekintést a részvevők.

A koncentrált munkanap záró programja a MEE 2020-ra meghirdetett úrvacsora évéhez kapcsolódott. Dr. Hafenscher Károly, a zsinat világi elnöke, az EHE docense rövid teológiai értelmezését követően Schmidéliusz Gábor evangélikus lelkész vezetésével közösen énekelték a résztvevők az úrvacsora évének himnuszát. A Lackfi János vers Gryllus Dániel zenéjével – a szervezők szándéka szerint – megismertetése, közös megtanulása volt a cél, ám örömmel tapasztaltuk, hogy többen ismerik. Közös énekléssel ért véget a konzultáció.

cserekép

 

 

  • Alapértelmezett rendezés
  • Cím szerinti rendezés
  • Dátum szerinti rendezés
load more hold SHIFT key to load all load all

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com